مساجد پایگاه ساماندهی رزمایش مواسات و همدلی 

مساجد پایگاه ساماندهی رزمایش مواسات و همدلی 

تاریخ انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹
حجت الاسلام محمد حسین نوزایی گفت: مساجد در لبیک به رزمایش مواسات و همدلی با شناسایی افراد نیازمند و جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم، به پایگاه ساماندهی رزمایش مواسات و همدلی در کمک به افراد متضرر از کرونا و نیازمند تبدیل شدند.

«محمد حسین نوزایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: مساجد در لبیک به رزمایش مواسات و همدلی با شناسایی افراد نیازمند و جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم، به پایگاه ساماندهی رزمایش مواسات و همدلی در کمک به افراد متضرر از کرونا و نیازمند تبدیل شدند.

امام جمعه بخش اسماعیلی جیرفت بیان کرد: همچنان که شاهد هستیم برای اجرایی شدن رزمایش مواسات و همدلی ارکان مساجد از جمله هئیت امنا، فرماندهان پایگاه های مقاومت، مراکز نیکوکاری و کانون های فرهنگی هنری مساجد سعی کردند تا نیازمندان را شناسایی کرده و برای رفع مشکلات آنها کمک های مومنانه خیرین را جلب کنند.

وی اضافه کرد: همچنین به منظور حفظ سلامت مردم و کمک به کادر درمان در مساجد کارگاه های تولید ماسک و گان راه اندازی شد و اعضای پایگاه های مقاومت و کانون های فرهنگی هنری مساجد با کمک یکدیگر اقدام به ضدعفونی اماکن و معابر عمومی سطح شهر و روستا کردند.

 

حجت الاسلام نوزایی اظهار کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره پایگاه مشارکت های مردمی بوده و دارای نقش و کارکرد فرهنگی و اجتماعی هستند که با شیوع کرونا کارکرد اجتماعی مساجد بیش از پیش نمایان شد.

امام جمعه بخش اسماعیلی عنوان کرد: در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، بخش اسماعیلی جیرفت نیز مانند سایر نقاط کشور، با مشارکت سپاه، مساجد، مراکز نیکوکاری و دیگر نهادها قرارگاه مواسات و همدلی تشکیل داد.

وی افزود: در همین راستا با کمک هیئت امنای و کانون های فرهنگی هنری مساجد، مراکز نیکوکاری و پایگاه های مقاومت بسیج، خیرین و افراد نیازمند و متضرر از کرونا در روستاها شناسایی شدند و با همکاری این نهادها کمک های مومنانه خیرین برای تهیه سبد غذایی جذب شده و در بین نیازمندان همان روستا و محله توزیع شد.

حجت الاسلام نوزایی ابراز کرد: با همکاری بنیاد مستضعفان بیش از ۴۰۰ سبد غذایی و با کمک مراکز نیکوکاری نیز بیش از ۱۲۰ سبد غذایی تهیه شد که توسط بچه های مسجدی و پایگاه های مقاومت بسیج در بین نیازمندان توزیع شده و همچنین یکهزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم نیز پس از پخت و بسته بندی توزیع شد.

امام جمعه بخش اسماعیلی عنوان کرد: از سوی دفتر امام جمعه بلوک نیز ۱۴۰ سبد غذایی و ۱۵۰ عدد کارت هدیه ۱۰۰ هزار تومانی به نیازمندان اهدا شد.

وی بیان کرد: در مجموع ۸۰۰ سبد غذایی به ارزش بیش از ۱۵۰ هزار تومان شامل اقلامی همچون برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و قند در بین نیازمندان این منطقه توزیع شد اما با توجه به وسعت منطقه و آمار نیازمندان، می طلبد خیرین و مردم ما را در یاری رساندن به نیازمندان کمک کرده و زکات و فطریه خود را به رزمایش مواسات و همدلی اختصاص دهند.

 

حجت الاسلام نوزایی در خاتمه ضمن تشکر از کلیه نهادهای مردمی و دستگاه های اجرایی که در اجرای رزمایش مواسات و همدلی تاکنون کمک کرده اند، اظهار کرد: جا دارد از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با کرونا تلاش می کنند، تشکر کنم.

پایان پیام/ 586